Playbackshow: Beestenboel!

Playbackshow Scouting Limmen : Beestachtig Goed!
Zondag 19 Maart vanaf 13:00 uur
De Burgerij in Limmen.
Ouders, Opa’s, Oma’s, Broertjes, Zusjes, andere familieleden en vriendjes of vriendinnetjes zijn allemaal welkom!

Samen met mijn ouders loop ik de burgerij binnen. Mijn ouders gaan links achterin de zaal op twee van de klaar gezette stoelen zitten. Ik loop verder door daar rechts. Voorin zie ik de andere kabouters staan. Alle 12 meisjes in zo’n zelfde groene bloemetjes rok als ik gemaakt heb van een oud gordijn van de oma van Knaagie. We staan wat te kletsen. Voor mij is het de eerste keer dat ik op een podium zal staan welke zo hoog is. Ik voel een knoop hoog in mijn buik en kijk om me heen. Naast me staan een paar hele kleine kinderen allemaal met een kabouter mutsje op. Dit moeten de bevertjes zijn. Terwijl ik dit denk worden ze door een mevrouw in zo’n rode trui naar achter geleid een deurtje door. Woepsie zegt dat we moeten gaan zitten want het zal zo beginnen. Ik kijk naar de vloer en denk jaloers aan de oudere kinderen en ouders die op een stoel mogen zitten.

De gordijnen gaan open en de bevers worden aan gekondigd. Ik kijk naar die kleine kinderen die rondjes lopen over het podium. Een vader staat vlak voor het podium met een veel te grote camera. Ik zie moeders zwaaien naar de kleintjes. Een raakt hier zo van in de war dat hij perplex de verkeerde kant op loopt. Hierdoor raken de andere bevertjes ook van de rel. De vrouw in de rode bever trui die voor het optreden ook is uitgedost met een lange witte baard rent over het podium en doet een poging om de kleintjes weer in de goede volgorde te laten lopen. Het is een komisch gezicht. Helaas ben ik te zenuwachtig om er om te lachen.

Het nummer is af gelopen en Knaagje geeft ons een seintje: “nu zijn wij!” De knoop hoog in mijn maag wordt nog groter en strekt zich uit naar mijn keel en verder naar beneden. Nu loop ik door de deur naast het podium in mijn groene bloemetjes rok. We stellen ons op achter in de coulisse. 6 aan de linkerkant en 6 aan de rechterkant ik sta links. De gordijnen gaan open en de muziek start. “ow als ik het maar goed doe” denk ik. Ik loop achter een blond meisje en draai me naar het publiek. ik kijk naar de plek waar ik mijn ouders achter heb gelaten. gelukkig ze zitten er nog. Na 3.5 minuut zit het er op. De knoop in mijn maag is weg en tevreden loop ik het podium af.

Dit was ongeveer mijn eerste ervaring van de playbackshow scouting Limmen in 2000. Ondertussen heb ik in wel maffere outfits op dat podium in de burgerij gestaan en aan komende zondag zal ik er ook weer staan voor wel geteld de 14e keer! Samen met de rest van scouting Limmen zullen we er weer een dolle boel van maken. om preciezer te zijn: een beestenboel!

U ben alle van hartelijk welkom om te komen kijken op zondag 19 Maart. Om 13:00 uur opent de zaal en wordt u welkom geheten met een kop koffie of thee. Om half 2 zal de eerste groep de playbackshow aftrappen.