Vertrouwenscontactpersoon

Mijn naam is Claudia Meuleman. Sinds 2006 ben ik lid bij Scouting Limmen en ik heb ook leiding gegeven bij zowel de Bevers als de Scoutsmeiden. In het dagelijks leven ben ik werkzaam bij een buitenschoolse opvang in Alkmaar en geef ik persoonlijke begeleiding in het basisonderwijs.

Naast mijn jarenlange lidmaatschap bij scouting ben ik ook graag bezig met muziek en theater. Zo speel ik bij musicalvereniging Scala. Ook ben ik actief bij de Corneliuskerk in Limmen.

Vanaf heden zal ik de rol van vertrouwenscontactpersoon vervullen bij Scouting Limmen. Je kunt bij mij terecht met klachten of vragen die gaan over alle vormen van grensoverschrijdend gedrag en sociale veiligheid. Belangrijk om te weten is dat alle berichten in eerste instantie alleen bij mij terechtkomen en we dus op een vertrouwelijke manier aan de slag kunnen.

Op deze manier proberen we een zo veilig mogelijke omgeving voor leden, ouders en leiding te creëren. Wil je iets in vertrouwen bespreken, heb je een vervelend gevoel over een situatie, wil je even sparren, samen nadenken of heb je hulp nodig? Laat het weten, dan kunnen we samen kijken wat er nodig is.

Groetjes,

Claudia Meuleman vertrouwenspersoon@scoutinglimmen.nl

Ook Scouting Nederland zet zich in voor sociale veiligheid. Deze afdeling is te bereiken via:

Mail: socialeveiligheid@scouting.nl
Telefoon: 033-4960911 (bij noodsituaties dag en nacht bereikbaar)