Welpenmeisjes

Sinds 2010 worden de meisjes in de leeftijd van 7 t/m 11 jaar meisjeswelpen genoemd. (Eerder was dat kabouters)
Net als bij de jongenswelpen is het thema gebaseerd op het verhaal van jungle book.
Scouting Limmen heeft 1 meisjeswelpwngroep uit de groepen 4,5,6 en 7.
De opkomst is op dinsdagavond van 18:45 tot 20:15. In schoolvakanties is er geen opkomst.

Ieder nieuw scoutingjaar begint met “overvliegen”. Dit betekent dat alle scouts die daar de leeftijd voor hebben overstappen naar de volgende speltak. Hier maken we altijd een feestje van, dus kom dan zeker kijken!

Iedere dinsdagavond hebben we een leuk programma. Om een idee te krijgen wat we zoal doen: kampvuur, zakmesthema, sport en spel, levend strategie, nachtwacht, oefenen voor de playbackshow, vriendinnenavond, moeder/dochter avond enz.

Rond december gaan we de nieuwe welpen installeren. Zij zijn dan lang genoeg meisjeswelp om officieel geïnstalleerd te worden. Bij het installeren leg je een gelofte af:
“Een welp is eerlijk, vriendelijk, speelt samen en is goed voor de natuur.
Ik beloof mijn best te doen een goede welp te zijn, iedereen te helpen waar ik kan. En mij te houden aan de welpenwet. Jullie kunnen op mij rekenen.”
Daarbij mag natuurlijk jouw familie aanwezig zijn!
Na deze installatie krijg je de insignes die op je uniform horen en de dasring.

Aan het einde van het jaar gaan we met zijn allen op scoutingkamp. Samen met de jongenswelpen gaan we van zaterdag tot en met woensdag naar een andere scoutingblokhut.
Het kamp is de eerste week van de zomervakantie.

Een blouse en das kunt u bestellen bij:
Www.de scoutshop.nl
Voor de welpen is dat een groene blouse, en de das “balmoral”.

Kom je een keertje kijken? Aanmelden kan via de knop rechts ” kom proefdraaien”. Tot dan!