Onze groepen

speltaktekens_lijn2_bevers5 tot 7 jaar
Ben jij tussen de 5 en 7 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets leuks te doen en lekker buiten te spelen? Kom dan bij de bevers van Scouting! Hier doe je allemaal spannende dingen met kinderen die even oud zijn als jij.De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers. De bevers spelen in het thema Hotsjietonia en gebruiken hierbij hun fantasie. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van de kinderen.
klik eens op Bevers om te zien wat wij allemaal doen.

speltaktekens_lijn2_welpen7 tot en met 11 jaar

Ben jij tussen de 7 en 11 jaar? Vind je het leuk om iedere week iets spannends te doen met andere kinderen van jouw leeftijd? Kom bij de welpen en speel mee in de jungle!
De kinderen van 7 tot en met 11 jaar spelen in de jungle. Samen met de figuren uit Jungleboek beleven ze de spannendste avonturen. Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers. De Welpen zijn onderverdeeld in drie groepen. De meisjesgroep noemen wij de Meisjeswelpen. De jongensgroep is weer onderverdeeld in  twee groepen: bij de Kleine Welpen zit de leeftijdsgroep van 7 tot 9 jaar en bij de Grote Welpen van 9 t/m 11 jaar.

Klik eens op de naam van de speltak om te ontdekken wat zij bij Scouting Limmen allemaal doen.

speltaktekens_lijn2_scouts11 tot en met 15 jaar

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Meld je dan aan en beleef uitdagende avonturen bij de scouts en doe hier samen met je nieuwe vrienden super gave dingen. Leer zeilen, ga op zomerkamp, kook op je eigen kampvuurtje en ontdek de wereld om je heen!
De scouts van 11 tot en met 15 jaar heten ‘scouts’. Deze groep scouts is relatief zelfstandig en leert samen werken met anderen in de groep. Zo wordt de scout voorbereid op de volgende speltak waarin hij zelf activiteiten gaat organiseren.
Bij Scouting Limmen noemen wij deze groepen de Verkenners (=de jongensgroep) en de Gidsen (de meiden). Klik eens op hun naam om te kijken wat zij zoal doen.

speltaktekens_lijn2_explorers15 tot en met 18 jaar

Ben jij tussen de 15 en 18 jaar en wil jij je eigen plannen maken? Word dan explorer! De explorers organiseren hun eigen activiteiten zoals een expeditie in binnen of buitenland. Ga zwerven in Zweden, op kamp in Luxemburg of zeilen in Zeeland. Ook organiseren ze spectaculaire evenementen en uitdagende outdooractiviteiten.
De jongeren van 15 tot en met 18 jaar worden ‘explorers’ genoemd bij Scouting. Zij organiseren hun eigen activiteiten en maken hun eigen programma. Zo leren ze om te gaan met verantwoordelijkheden en worden ze zelfstandig. Zelfs buitenlandse reizen kunnen deel uitmaken van het afwisselende programma. Bij scouting Limmen is deze groep onderverdeeld in een jongens- en een meidengroep.
De jongensgroep heet de Rowans en de meidengroep heet de Sherpa’s. Klik eens op de naam om te kijken wat er bij deze groepen allemaal gebeurt.

speltaktekens_lijn2_roverscouts18 tot en met 21 jaar

Ben jij tussen de 18 en 21 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke (buitenlandse) uitstapjes? Word dan roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Als je wilt, kun je doorgroeien tot vrijwilliger, waarbij je andere jeugdleden begeleidt.

Voor 21 jaar en ouder

Ben je 21 jaar of ouder? Dan ben je welkom voor de functie van vrijwilliger in de rol van leiding, bestuurder of in een ondersteunende functie bij Scouting. Deze leden komen iedere woensdag bij elkaar en worden de  Stam. genoemd.