Scouts (Gidsen)

Welkom bij de Gidsen

Gidsen zijn meiden van 10 tot en met 14 jaar ( groep 8 bo en 1ste klas vo ). Elke woensdagavond van 19.00 uur tot 20.30 uur hebben wij opkomst in het clubgebouw, samen met de twee groepsleiders Lenneke Winder en Marleen van der Steen.
Wat we doen in die anderhalf uur is elke keer weer verschillend. Van keten, kletsen, kaarsen maken, knutselen, (buiten) spelletjes doen, playbacken tot het schrijven en opvoeren van een toneelstuk/film. Eigenlijk mag en kan alles, als het maar met z’n allen gebeurd! Halverwege de avond drinken limonade of thee op onze “loungebank” en komen de verhalen, (school) problemen en wat nog meer aan bod.
Om de meiden voor te bereiden op de volgende groep (de sherpa’s) waar er geen leiding maar begeleiding is, organiseren ze ook zelf avondjes. Dit betekent dat ze zelf bedenken wat ze gaan doen, maar ook dat ze er zelf voor moeten zorgen dat iedereen naar ze luistert, zij zijn zelf de leidsters die avond.
Elk jaar hebben we twee speciale en onvergetelijke gidsenactiviteiten. Allereerst hebben we in het najaar een installatieweekend, de meiden worden dan geïnstalleerd tot gids, wat er eigenlijk op neer komt dat er een weekend feest wordt gehouden. We gaan gourmetten, nodigen de ouders uit voor de koffie, een spel en de installatie en gaan daarna met de meiden film kijken en disco houden. Er wordt door de meiden geprobeerd zo lang mogelijk wakker te blijven, waardoor ze zondagmiddag uitgeput thuis komen! En het jaar wordt altijd afgesloten met een echt gidsenkamp. Op de fiets, met de tent, zelf eten regelen en koken, winkelen, naar de film, zwemmen en s’avonds met chips en drinken, spelletjes doen, kletsen en keten.
Ben je interesseert, is de gidsen echt iets voor jou … heb je zin om een aantal keer te komen kijken, neem dan contact op met Marleen van der Steen: 072-8505201 of 06- 31332512
Hopelijk zien we je snel,
Groetjes,

Lenneke en Marleen