Bevers

Voor de ouders:

Bevers- Scouting van 5 tot en met 7 jaar

Is jouw kind tussen de 5 en 7 jaar? Vindt hij of zijhet leuk om iedere week iets leuks te doen en lekker buiten te spelen? Kom dan bij de bevers van Scouting! Hier doen we allemaal spannende dingen met kinderen die even oud zijn. De opkomst (zo heet dat bij Scouting) van de Bevers is elke zaterdagochtend van half 10 tot elf uur. De kinderen kunnen eerst drie keer meedoen voordat ze beslissen om lid van de vereniging te worden.

De kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting ‘bevers’ genoemd. Bij de bevers ligt de nadruk op het spelen in de natuur. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van deskundige vrijwilligers. De bevers spelen in het themaHotsjietonia en gebruiken hierbij hun fantasie. Dit draagt bij aan de ontwikkeling van de kinderen.Thema’s zijn bijvoorbeeld alles wat met de natuur te maken heeft, hutten bouwen, knutselen met spullen die we zelf zoeken, samen spelen, zelf eten maken, speurtochten en noem maar op. Net die dingen die op school niet kunnen en thuis niet mogen (of andersom).

Voor de kinderen:

Hallo! Ik ben Stuiter en ik woon in het dorp Hotsjietonia. Daar doe ik samen met de andere bewoners allemaal leuke dingen. Bij Scouting doe je ook leuke dingen met elkaar en als je 5 tot 7 jaar bent, heet je een bever. Je speelt dan ook in het dorp Hotsjietonia.

Alle bevers in Nederland zijn lid van Scouting Nederland. Scouting is een Engels woord en betekent ‘verkennen’ of ‘ontdekken’. Er zijn heel veel kinderen lid van Scouting in veel verschillende landen.

In Nederland zitten er wel meer dan 85.000 op Scouting.

Als je op Scouting zit, doe je allemaal leuke dingen. Aan het woord SCOUTS kun je zien wat allemaal bij Scouting hoort.
De S is van Samen, want bevers vinden anderen belangrijk.
De C is van Code, want Scouting is bijzonder en heeft mooie tradities.
De O is van Outdoor, dat betekent buiten. Bij de bevers ga je vaak buiten op avontuur in de natuur.
De U is van Uitdaging, want bij Scouting leer je van de dingen die je doet.
De T is van Team, want bevers spelen met elkaar en zijn trots op elkaar.
De S is van Spel, want spelen en creatief zijn vinden bevers leuk.

Jij bent een bever, maar niet iedere scout heet zo. Er zijn ook welpen, verkenners, gidsen, rowans en sherpa’s. Zij zijn ouder dan jij en spelen op het land, op het water of in de lucht. Als jij 7 jaar bent, vlieg je over naar de welpen. Ook in andere landen zitten kinderen op Scouting. Scouting is dus voor iedereen, hoe oud je ook bent en waar je ook woont.