Penningmeester Gezocht!

Scouting Limmen is op zoek naar een nieuwe penningmeester. Uiterlijk aan het einde van dit seizoen (mei 2019) zal de huidige penningmeester zijn taken overdragen. De nieuwe penningmeester aanvaard de functie voor een periode van minimaal 3 jaar.

Samen met de voorzitter, de secretaris en de groepsbegeleider vormt de penningmeester het dagelijks bestuur van de vereniging.

De taken van de penningmeester.

De taken van de penningmeester bestaan uit het beheren van de financiën van de vereniging.

Het is belangrijk dat hij/zij beschikt over een goed financieel inzicht. Zijn/haar taken zijn gericht op het in orde houden van de cijfers, verslagen en overzichten.

Denk daarbij aan werkzaamheden als:

  • de facturatie van de contributie en het controleren hiervan
  • het maken van het financiële jaarverslag
  • het maken van periodieke begrotingen
  • aanvragen van subsidies
  • het beheren van de bankrekening van de vereniging
  • het tekenen van betaalopdrachten
  • het bijwonen van vergaderingen van de groepsraad en het dagelijks bestuur

Welke kwaliteiten heeft de penningmeester.

Om de rol goed te vervullen is het handig om naast een goed financieel inzicht ook te beschikken over organisatievermogen, enige bestuurlijke ervaring en bekendheid met geautomatiseerde systemen zoals Excel. De ledenadministratie wordt bijgehouden in Scouts Online. Een SOL cursus is beschikbaar via Scouting Nederland. Zoals alle vrijwilligers bij scouting Limmen wordt ook aan de penningmeester gevraagd een Verklaring Omtrent het Gedrag te overleggen.

Interesse?

Als je interesse hebt in deze functie bij Scouting Limmen, dan ontvangen we graag voor 30 januari 2019 een korte motivatie per mail via info@scoutinglimmen.nl, ter attentie van Linda Baltus en/of Rob Dekker