Spooktocht Limmen, 4 februari 2017

Het is al even donker als ik het scouting terrein opkom. Een man in een oranje jas wijst me waar ik mijn fiets mag zetten, hij grijnst naar me, “ben je al bang?” vraagt hij. “Ikke? Nee, tuurlijk niet” antwoord ik. Max! hoor ik een van mijn vrienden roepen, gelukkig denk ik. Ik ren naar mijn vrienden toe die allen staan te glunderen bij het idee van de aankomende avond. We sluiten aan in de rij.

Bij een vrouw aan een tafeltje lever ik mijn van tevoren gekochte kaartje in, ze kijkt op de achterkant waar het nummer 32 genoteerd staat. Ze kijkt op een handgeschreven lijst die voor haar ligt en streept mijn nummer af en legt het kaartje in een kluisje. “je mag door lopen naar het volgende lokaal” zegt ze vriendelijk. Ik loop achter mijn vrienden aan naar de volgende kamer. Deze is erg donker en achter in staat een scherm waar een clown met een bebloed gezicht me door de ruis van het beeld heen van harte welkom heet.

Na 5 minuten worden we opgehaald door een heks in een cliché zwarte jurk met de originele lange nep neus over haar echte.

Nu beginnen we. Ik kijk nog even naar de mensen in de rij en haal diep adem. “Het is allemaal nep” zeg ik nog eens tegen mezelf…

——————————————————————————————————————————————————

Vorig jaar hebben we, in samenwerken met Conquista, met succes Spooktocht Limmen georganiseerd. Ook dit jaar toveren wij het scouting bos weer om tot de griezeligste plek die te vinden is in februari. De voorbereidingen zijn al even bezig en er zijn weer veel spannende acts. herinner je je Magere Heijn nog? Er wordt beweerd dat hij het hele jaar is blijven staan en samen met vele anderen wil hij jou graag een griezelige avond bezorgen! Durf jij het aan?

De spooktocht 2017 word op 4 februari gehouden. Kaartjes zijn bij Conquista te koop tijdens hun openingsuren voor €3.50 en natuurlijk op de avond zelf aan de deur. Vanaf 19:30 uur tot 22:30 kun je de tocht lopen.  Vanwege het hoge schrikgehalte heeft de tocht een adviesleeftijd van 12 jaar. Ben je jonger en denk je dat je het aan durft ben je ook van harte welkom.